تبلیغات
انجمن علمی مهندسی دریا - قوانین ومقررات بین المللی

طراحی سایت

قالب وبلاگ

طراحی سایت


انجمن علمی مهندسی دریا

قوانین ومقررات بین المللی

سازمان ها و قوانین بین المللی دریایی

كشتی یك وسیله متحرك با قابلیت ورود به حریم دریایی سایر كشورها

در كشور خود تابع قوانین ملی (نصب پرچم ملی در سینه)

با ورود به آبهای دیگر كشورها، تابع قوانین آن كشور (نصب پرچم آن كشور در سینه)

طراحی و ساخت كشتی دارای مقبولیت و ایمنی بین المللی برای ورود به آبهای سایر كشورها (عدم كفایت مقبولیت ملی)

اجازه ورود به بنادر سایر كشورها منوط به داشتن تاییدیه های بین المللی

هر كشتی دارای هویت مشخص برای كلیه كشورهای جهان (ثبت شده در كتابهای رده بندی كشتی ها- هویت بین المللی)

شناسایی هویت یك كشتی بر اساس عوامل زیر:

1)      نام كشتی

2)      بندر ثبت شده

3)      تابعیت ملی (پرچم پاشنه)

4)      ظرفیت كشتی

5)      نوع كشتی

v      با توجه به عوامل فوق، هویت كشتی در هر بندر خارجی شناسایی می شود.

این موسسات دارای هویت ملی و مقبولیت بین المللی هستند.

اجازه تردد بین المللی با داشتن تاییدیه از حداقل یكی از این موسسات

سازمان ثبت كشتی های لوید(LR)

                             (Loyd’s Register of Shipping)

اداره كشتیرانی آمریكا (ABS)

                           (American Bureau of Shipping)

موسسه رده بندی فرانسوی (BV)

                                          (Bureau Veritas)

موسسه رده بندی نروژ (DNV)

                                     (Det Norske Veritas)

موسسه لوید آلمان (GL)

                          (Germanischer Loyd)

ثبت كشتی ایتالیا (RI)

                         (Registiro Italiano)

ثبت كشتی روسیه

                     (USSR Register of Shipping)

ثبت كشتی ژاپن (NKK)

                          (Nippon Kaiji Kyodai)

ثبت كشتی  كره (KRS)

                     (Korean Register of Shipping)

استخراج این قوانین بر اساس تجربه چند ده ساله كشورها در طراحی و ساخت كشتی ها

قوانین موجود در زمینه سازه های فراساحلی و ساحلی

هر موسسه رده بندی دارای رده های مختلفی برای تاییدیه های خود است كه با توجه به كیفیت طراحی و ساخت كشتی ارائه می گردد.

سازمان بین المللی دریانوردی (IMO)

                    (international Maritime Organisation)

سازمان بین المللی ماهواره های دریایی (INMARSAT)

                        (International Maritime Sattelites)

    سال 1979-دارای 55 عضو

اتاق بین المللی كشتیرانی (ICS) -1921-دارای 40 عضو

فدراسیون بین المللی كشتیرانی – 1909-دارای عضویت نیمی از شركتهای كشتیرانی جهان

مقبول ترین نهاد بین المللی دریایی

نام اولیه آن IMCO – سال 1957- زیر نظر سازمان ملل متحد

تغییر نام به IMO -1982

دارای بیش از 150 عضو

مجمع عمومی هر 2 سال یكبار

شورای تخصصی با 32 عضو (به عنوان هیات رئیسه)

تجهیزات نجات جان انسان در دریا

آموزش خدمه در حین خدمت

ساختمان نفتكشها

قوانین اطفاء حریق در كشتی ها

روش های جستجو و نجات در دریا

تقسیم بندی داخلی كشتی ها و پایداری در حالت صدمه دیده

حمل مواد خطرناك در دریا

جلوگیری از آلودگی محیط زیست دریایی

دارای بیش از 200 مجموعه قوانین

ایمنی جان انسان در دریا (SOLAS)

                           (safety of life at sea)

قوانین مورد نیاز برای تجهیزات و الزامات نجات انسان در كشتی ها

قررات حمل مواد خطرناك (IMDG Code)

(International Maritime Dangerous Goods Code)

سال 1994

رده بندی مواد خطرناك:

مواد منفجره

گازهای فشرده

مایعات قابل اشتعال

جامدات قابل اشتعال

مواد اكسید كننده

مسموم كننده ها

مواد رادیو اكتیو

واد فاسد كننده فلزات

سایر مواد خطرناك

مقررات جلوگیری از آلودگی محیط زیست دریاها (MARPOL)

                                (Maritime Pollution)

سال 1973

 قوانین شامل:

آلودگی های نفتی

تخلیه فاضلاب و ضایعات كشتی

تخلیه آب بالاست كشتی ها

شستشوی مخازن نفتی

قوانین آموزش های دریایی (STCW)

سال 1987

گواهینامه های صلاحیت رده های مسئولیتی كشتی

كنوانسیون جستجو و نجات (SAR)

                                         (Search and Rescue)

قوانین جستجوی كشتی در دریاها و اقیانوس ها

قوانین خط بار (LLR)

                                  (Load Line Rules)

قوانین خط بار در فصول و مناطق دریایی مختلف

 

دانلودBV

دانلود MARPOL

دانلود SOLAS

 

.: Weblog Themes By Pichak :.


جاوا اسكریپت

تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک


دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

جاوا اسكریپت